انتخابات

طرح و سند جامع پدافند غیرعامل خراسان رضوی با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در مشهد رونمایی شد.

طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان رضوی رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسمی که به همین مناسبت در استانداری خراسان رضوی برگزار شد گفت: در این سند همه دارایی و اماکن مهم استان احصا خراسان رضوی و امروز سند جامع حفاظت از این دارایی ها رونمایی و عملیاتی شده است.

سردار مهدی رحیمی افزود: این سند مطابق برنامه مصون سازی و کاهش آسیب پذیریها در خراسان رضوی به اجرا در خواهد آمد و امیدواریم خراسان رضوی در پیشبرد این سند پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: این سند مهم می تواند راهبردی برای کاهش هزینه ها در راستای حفظ سرمایه های استان بر اساس چرخه اقدامات پدافند غیرعامل باشد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: همه دستگاه‌های استانی می بایست قبل از این نسبت به شناسایی و احصا ی زیرساخت‌های خود در قالب این سند اقدام می کردند و اکنون نیز حفاظت از این زیرساختها در قالب این طرح جامع اجرا خواهد شد، همچنین دستگاه ها باید خطرات و تهدیداتی را که متوجه این حوزه است شناسایی کنند.

رحیمی افزود: اهداف کلی پدافند غیرعامل شامل حفظ جان انسانها و کاهش تلفات انسانی، کاهش آسیب پذیری و پایدارسازی زیرساختها در برابر تهدیدات، حفظ سرمایه های زیرساختی و فیزیکی و همچنین حفظ و تداوم کارکردها در زیرساختهای سایبری است.

جواد نجفی، مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان رضوی نیز گزارشی از اجرای روند احصا زیرساختهای حساس استان و نحوه تعامل دستگاه ها با این اداره کل ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.